معرفی دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۴۴ با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای متخصص موردنیاز کشور، در سطوح بالای علمی تاسیس گردید. این دانشگاه در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های ایران و جهان دانشگاهی جوان و در حال رشد است. خوشبختانه در طول دوران فعالیت خود توانسته است به صورت یک موسسه علمی پیشرو در صنعت، فناوری‌های روز و علوم کاربردی در عرصه علم، منطقه‌ای و جهانی مطرح و جایگاه ارزشمندی  نیز پیدا کند و به عنوان مرکزی برای تبدیل رویاهای نسل‌های ایرانی به واقعیت‌های امروزی همواره مورد تحسین و شگفتی جامعه باشد. هدف از تاسیس  این دانشگاه، فراهم نمودن محیطی علمی و پویا برای کسانی بود که در راستای کسب علم و دانش تلاش می‌نمایند، و پایگاه و نقطه اتکاء و اعتماد آنهایی است که واقعیات و حقایق علمی را به خوبی درک کرده اند و برای نشان دادن آن به دیگران کوشش می‌کنند.

دانشگاه صنعتی شریف دیدگاه خویش را در خلق، انتشار و کاربرد دانش در یک محیط یادگیری کاملا پویا جستجو می‌کند. این دیدگاه سبب ارتقای کیفی آموزش، پژوهش، و ارائه خدمات به جامعه و حل مسائل آن در حد توان شده است. بطوری که با بیش از 38 سال تجربه مفتخر است که با یاری خداوند بزرگ و تلاش استادان کارآمد و مجرب، محققین برجسته، و کارشناسان و کارمندان سخت‌کوش و همچنین بهره‌گیری از امکانات فوق حرفه ای  کمک‌آموزشی و آزمایشگاه‌های مجهز توانسته است دانشجویان مستعد خویش را در سطح کارآمدترین نیروهای علمی و فنی کشور به جامعه ارائه نماید.

دانش‌آموختگان این دانشگاه همواره در ردیف قوی‌ترین مهندسین و بالاترین مدیریت‌های علمی، فنی و اجرایی کشور بوده و به علاوه در آزمون‌های متمرکز ورودی کارشناس ارشد از نظر میانگین نمرات و درصد قبولی از کارشناسی به کارشناسی‌ارشد در اکثر رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه بالاترین مقام را در بین دانشگاه‌های کشور داشته‌اند. همچنین آنهایی که به قصد ادامه تحصیل راهی خارج از کشور شده‌اند نیز به خوبی در سطح بین‌المللی درخشیده‌اند و پس از کسب موفقیت‌های بالای علمی منشاء خدمات ارزنده‌ای گردیده‌اند.

این دانشگاه به همراه «دانشگاه صنعتی آریامهر اصفهان» (دانشگاه صنعتی اصفهان فعلی) مستقیما بر اساس ساختار دانشگاه ام آی تی در آمریکا الگوبرداری گردیدند.

معرفی دانشکده صنعتی شریف
معرفی دانشکده صنعتی شریف

 

دانشکده‌ها

 دانشکده مهندسی مکانیک (تاسیس ۱۳۴۵)
 دانشکده مهندسی برق (۱۳۴۵)
 دانشکدهٔ مهندسی شیمی و نفت (۱۳۴۵)
 دانشکده مهندسی و علم مواد (۱۳۴۵)
 دانشکدهٔ فیزیک (۱۳۴۶)
 دانشکدهٔ علوم ریاضی (۱۳۴۷)
 دانشکده شیمی (۱۳۴۷)
 دانشکده مهندسی صنایع (۱۳۴۷)
 دانشکده مهندسی عمران (۱۳۵۰)
 دانشکده مهندسی کامپیوتر (۱۳۶۶)
 دانشکدهٔ مهندسی هوافضا (۱۳۷۵)
 دانشکده مدیریت و اقتصاد (۱۳۷۹)

رشته ها

این دانشگاه اکثر رشته های نظری از جمله رشته های مهندسی کامپیوتر در سه گرایش نرم افزار ، فناوری اطلاعات و معماریسیستم های کامپیوتری ، مهندسی برق ، مکانیک ، عمران ، صنایع ، مهندسی شیمی ، نفت ،هوا و فضا ، علوم کامپیوتر ، مهندسی دریا ، فیزیک ، شیمی ، مهندسی مواد و ریاضیات وکاربردها را ارائه میدهد.

دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه صنعتی شریف

جایگاه دانشگاه در ایران و جهان

در جدیدترین سطح بندی دانشگاه های دولتی ایران ، این دانشگاه در سطح یک قرار گرفتهاست. و بر اساس آخرین رتبه بندی ( ISC ) ، این دانشگاه در لیست ۵۰۰ دانشگاه برتر شانگهای قرار گرفت و رتبه ی ۴۰۱ تا ۵۰۰ جهان را کسب کرد و همچنین دانشگاه صنعتی شریف دومین دانشگاه ایران پس از دانشگاه تهران شناخته شد.

نشانی

این دانشگاه در تهران ، خیابان آزادی ، نرسیده به میدان آزادی واقع است و به تمام دانشجویان شهرستانی در مقطع کارشناسی تا سقف حداکثر ۸ ترم خوابگاه دانشجویی داده می شود.همچنین به منظور رفت و آمد راحت تر دانشجویان ایستگاه مترویی در تهران به نام این دانشگاه وجود دارد.

نشانی اینترنتی دانشگاه صنعتی شریف : http://www.sharif.ir/home
نشانی پردیس بین المللی تهران دانشگاه صنعتی شریف : نرسیده به میدان آزادی ، خیابانحبیب اله ، کوچه قاسمی ، پلاک ۷ ، واحد ۴
تلفن تماس با دفتر آموزش : ۶۱۹۷۵۳۹۷ و ۶۱۹۷۵۳۸۵
نشانی اینترنتی : www.tic.sharif.edu
نشانی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف : جزیره کیش ، میدان امیرکبیر
تلفن تماس : ۴۴۴۲۲۲۹۹ – ۰۷۶ داخلی ۲۲۳ و ۲۸۹
نشانی اینترنتی : http://www.kish.ac.ir

پست های مرتبط

مهندسی شیمی
رشته اتاق عمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.